
Önceden açıklanan atölyeler arasından tercih yapmamız
istenmişti. Bu atölyeler: yerleş, kırsal üretim sistemi, yerel ses peyzajları,
Umberto Eco’nun Köyü, Sofra, Mekanoskop, Flipbook Animasyon, Hayallerin Gücü
Adına, Parametrik Pavilyon, Bağ, Tasarım Avı, Aletheia, Kendiliğindenlik, Depo.
Benim tercihlerime göre kabul edildiğim atölye ise Parametrik Pavilyondu. Phoneix Tasarım Mutfağı üyeleri ve Yaşar
Üniversitesinde öğretim görevlileri olan Bilge Göktoğan ve Ali Arslankan
tarafından yürütülecek olan bu atölyede dijital ortamda (rhino) bir pavilyon
tasarlanacak ve köyde yetişen kargı, sazlarla üretimi yapılacaktı.
Saydığım atölyelerin dışında herkesin katılabileceği
ortak atölyeler de vardı. Bu atölyeler:
Gastronomika, Kartondan Tekneler, Işık Atölyesi ve Kumaş boyama. Ayrıca
her gün konuşmacılarla söyleşiler yapıldı. Bu konuşmacılar: Uğur Tanyeli, Dilan
Bozyel, Osman Şişman, Ferhat Hacıalibeyoğlu, Alper Derinboğaz, Elif Tanrıverdi
ve Hakan Demirel. Konuşmacıların bir kısmı köyü züyaret etti, bir kısmına da
geziler düzenlendi. İzmir Mimarlar odasına, plaja ve Seferihisar merkeze
gidildi.
Köyün ilkokulunun bahçesini kamp alanı olarak kullandık
ve çadırlarımızı kurduk. Kamp alanının düzeni adına temizlik, kahvaltı, nöbet
gibi görevler vardı ve bunlar da öğrenciler tarafından dönüşümlü olarak
yapıldı.
Köye vardık ve ekip üyeleriyle tanıştık. Okul bahçesinde bize gösterilen alanlara çadırımızı kurduk. Köy işlerinin işleyişini öğrendik. Dönüşümlü olarak mıntıka(etrafı toplama), kahvaltı hazırlama, tuvalet temizliği ve nöbet görevleri vardı. İlk günden tuvalet temizleyerek bu işlere ben de başlamış oldum. Ama köy ortamı çok samimi ve güzeldi.
![]() |
Köy kahvesi |
Öğleden sonra parametrik pavilyon takımıyla tanıştık. Bir
çalışma planı oluşturduk. Tüm atölyelerin kararına göre tasarım ve üretim
süreci 4 gün içinde bitmesi planlandı. Parametrik nedir, parametrik tasarım
nasıl olur sorularının üzerine bir tartışma yapıldı. Tasarım için herkesten bir
tasarım fikri istendi. Bu fikirler sonra sunulacak ve içinden beğenilen bir
tasarımın üretimine başlanacaktı.
Köy gezildi ve pavilyonun uygulanması için uygun bir
alan belirlendi. Bu alanın incelendi.
Gerekli malzeme listesi yapıldı .
Gerekli malzemelerden en önemli olanı pavilyonu üreteceğimiz kargılardı. Çalışma alanımıza yığılan kargılar incelendi. Kargı esnek bir malzeme ve boyuna, kalınlığına, kuruluğuna göre esnekliği değişiyordu.
Bu özellikleri göz önünde tutarak bazı tasarımlar yaptık. Bu tasarımların iyi noktalarını birleştirerek rhino programından bir tasarım oluşturduk. Bunun renderlarını aldık. Tasarıma göre kargılar ile şaşırtmalı bir bundle oluşturarak esnek ve uzun açıklıklar geçebilen birimler ürettik.
Kargıları saydığım özelliklere göre grupladık ve uzun açıklıklar geçmesi açısından kalınları yer bağlantısı ve ince, esnekleri en tepede kullandık. İstediğimiz esnekliğe ulaşması açısından yapraklarını soyarak, güneşte kurumasına karşı belli zamanlarda sulamamız gerekti. Kimi zaman da sıcaktan korunmak için kendimizi sulamamız gerekti.
Birleşim detayı olarak önceden sadece Amerikan kelepçe belirlemiş olsak da süreçte kelepçelerin kargıyı kesmesi yüzünden yüzey alanı daha geniş olan bir bant kullandık.
Bundlelar tamamlandığında zemin düzenlemesi
yapıldı ve bundlelar için toprakta uygun delikler açılarak yerleştirildi. Süre
boyunca konuşmacılar ile söyleşiler yapıldı bu konuşmalardan ilgimi çekenlerden
bazıları ile ilgili kısa notlar aldım.
Sunum için bir pafta hazırlandı. Kullanılan teknikler
açıklandı. Ben de yapım sürecinde çektiğim videoları derleyip bir tanıtımvideosu hazırladım.
Tüm grupların sunumu için Seferihisar merkezde Sanat
Bahçesi adlı cafeye gidildi. Ürünlerini
en beğendiğim atölyeler Hayallerin gücü adına, ses peyzajları ve ışık atölyesi
idi. Hayallerin Gücü adına atölyesinde önce karakterler yaratılmış, bunların
maketleri yapılmış bunlar ise illüstrasyonlarla çocuk hikayeleri yazılmıştı.
Ses peyzajları atölyesinde köyün farklı sesleri kaydedilerek sesler maket
haline getirilmişti. Işık atölyesinde ise köyün tarihi hamamının içinde gece
parlayan fosforlu boya ile boyanan iplerle farklı geometriler mekanlar
yaratılmıştı.
Bunlar bulabildiğim örnekler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder